Hoe verloopt een samenwerking met Thuismakers

Zo verloopt jouw renovatie

Wanneer iemand ons contacteert om een offerte te bekomen voor een aanpassing aan een kamer of de volledige woning, komen wij graag eerst ter plaatse. Daar luisteren we naar de wensen en doen we de nodige opmetingen. O.b.v. deze eerste afspraak, maken we dan een offerte die we ook wel “de wenslijst” noemen. Hier zit immers alles in van wensen, mogelijks botst dit wel op de budgettaire wensen van de klant.

Nadien volgt een bespreking in de Thuismakers-toonzaal en kijkwoning van deze gedetailleerde offerte. Hier doet de klant inspiratie op en verfijnen we de offerte zowel qua inhoud als qua budget.

Na een spreekwoordelijk nachtje slapen, volgt dan veelal de goedkeuring van de offerte en wordt het project aan de Thuismakers-planning toegevoegd. We nemen de planning op in het contract, zowel qua start- als qua einddatum.

Thuismakers factureert dan 30% voorschot wanneer de maatbestellingen (zoals buitenschrijnwerk, vloeren, verlichting, …) opgestart worden. We doen dit graag snel om prijswijzigingen te voorkomen.

In de wachtperiode tussen beslissing en start van de werken worden nog enkele afspraken gemaakt om alle keuzes te maken: gaande van interieuradvies tot kleur van stopcontacten en voegsel. Zo gedetailleerd gaan we te werk.

Thuismakers start de werken op de afgesproken dag met een werfrondgang van de vaste ploeg met de werfleider en de klant. Op dat ogenblik wordt nog eens alles ter plaatse herhaald zoals het is afgesproken. Vervolgens volgt de werfleider zeer courant de werken ter plaatse op met minstens 1 vast wekelijks contact ter plaatse met de klant.

De facturatie gebeurt volgens vordering der werken en wordt vooraf aangekondigd in een verslag van een werfbezoek.

Op het einde van de werken volgt er een slotrondgang met tevreden gezichten en wordt de resterende 10% gefactureerd na akkoord klant.

Op deze manier begeleidde Thuismakers intussen duizenden verbouwingen en dit tot grote waardering van onze klanten.